Az EA elhvta
CGame 2007.06.03. 12:25
Az Electronic ARTS elhvta a legnevesebb NFS rajongi oldalak fszarkasztit egy Pro Street tesztre. Nagyon sok dolgot megtudhatunk a tesztbl fl is kerl a PS infkhoz. Remlem elg rdekes lesz a jtk ,de ha nem reklmra fizettk a szerkesztket akkor biztos. Tudjuk ,hogy az egsz vilgon jtszdik s vlaszthatunk majd ,hogy egyszer legyen a tuningrendszer vagy bonyolult. Ht n mr vrom. A teszt tovbb van:
Amennyire n ltom, az NFS ProStreet elgg klnbzik az eddigi sszes Need for Speedtl, semelyik folytatsaknt nem foghat fel. A ProStreet teljesen j vezetsi lmnnyel, jtkmdokkal s funkcikkal rendelkezik. Az EA ezzel a rsszel szeretne egy j szintre lpni az utcai versenyzsben.
A legfontosabb vltozs az, hogy a verseny zrt plykon zajlik. Az EA rengeteg kutatst vgzett ezzel kapcsolatban, hogy hol milyen ennek a fajta versenyzsnek a kultrja, milyen az, amikor az egymsnak es utcai versenyzket nem ktik szablyok, nem zavarja a vrosi forgalom vagy pp a rendrsg. A jtkot mr majdnem 2 ve fejlesztik s minden tren meghatroz vltozsokat hoz majd. A fbb jdonsgok a trs, a fizika s a fst lesznek. Mind a hrmat rszletesen kifejtjk ksbb.
Trs Rgebben a rendrsg s a vrosi forgalom neheztette meg a versenyzst, most ez a feladat az autk srlsre marad. A jtk gyakorlatilag a srlsekrl szl, figyelned kell, nehogy sszetrd az autdat, mivel a javts drga mulatsg s egy ideig nem is tudod hasznlni az autdat.
A srlsek ezttal tlmutatnak a lkhrtn keletkez karcolsoktl... a ProStreetben totlkrosra is trheted az autdat, ami gy termszetesen nem ri el a clvonalat. lbe figyelhettem a trseket, s az egsz nagyon... rdekes, sokkal realisztikusabb, mint amit eddig valaha is lttam! A lkhrtk s a kerekek simn elreplnek, az ablakok betrnek, lerepl a motorhztet s attl fggen, hogy milyen anyagbl kszlt az adott alkatrsz (fm, veg, manyag vagy sznszl), attl fgg, hogy karcoldik vagy ppen ripityra trik. A trsek pedig minden egyes tkzsnl kln-kln vannak kiszmtva, gy nem csak egyflekppen trik a jrmvnk. A trs pl. attl is fgg, hogy milyen gyorsan tkznk a falba; a srls mrtkt rengeteg paramter alapjn szmolja ki a jtk. s ami az egszben a legjobb: a srlsek befolysoljk az aut teljestmnyt is! Minl jobban sszetrd, annl lassabb lesz az autd – egy id utn meg a versenyednek is lttek.
Az aut javtsa pedig pnzbe kerl, s lefogadom, hogy szvesebben kltenl a kocsid fejlesztsre, mint annak javtsra. A verseny tovbbra is az utckon zajlik, szval attl csak frankbb lesz az autd, ha van rajta pr karcols, hiszen ltszik rajta, hogy igazi versenyaut. Majd kiderl, hogy az egsz hogy valsul meg, de az biztos, hogy komoly fejlds trtnt e tren.
Helysznek A ProStreet plyi a valsgban is ltez helyszneken kaptak helyet. Az EA komoly kutatsokat vgzett a helyszneket illeten, fnykpeket ksztettek, hogy minl lethbb legyen a versenykrnyezet. A versenyznk az egsz vilgot krbeutazza majd a versenyekrt, az egsz Fldgolyn sztszrtk a plykat! A versenyeket klnbz szervezetek rendezik, ppen ezrt mindegyik ms hangulat, stlus, lebonyolts lesz. Mg a zenei stlusra is odafigyeltek a ksztk, a zenk a helyszntl fggnek, de errl ksbb a zenei rszben.
Jtkmdok Ngy jtkmd van lesz a PS-ben: GRIP, Drift, Drag s Speed Challenge. Minden jtkmdra lesz egy szemlyes autnk, amely kifejezetten arra a tpus versenyre lesz kihegyezve. Az EA nem volt hajland sokat elrulni a versenymdokrl, de az biztos, hogy a GRIP lesz a krverseny md, meghatrozott krket kell teljesteni. A Drift ismt mdosul, ms lesz, mint a Carbonban, ksznheten az j fiziknak. Hogy mindenki jl szrakozhasson, az EA beptett egy „asszisztenst” a driftbe, amely segti a kanyarodst s a plyn maradst, de ez az asszisztens kikapcsolhat! Ha kikapcsoljuk, akkor sokkal kemnyebb feladat lesz az autvezets, s a jtk sokkal inkbb szimulcira emlkeztet majd – valsgh lesz! A Drag (gyorsuls) is visszatr, de nem tudni, hogy mi vltozik benne.
A Speed Challenge, az j jtkmd egy hossz plyn lesz megtartva, ahol elrhetjk az autnk teljestmnynek hatrait. Egy egyenes, lejts ton kell a legnagyobb sebessget elrnnk, szinte kanyarodni se kell. Ha viszont pp igen, akkor jobb, ha nagyon krlmnyesen tesszk, a nagy sebessg s a fal tallkozsbl nem sok j slt mg ki...!
Vezets Egy Nissan 350Z-t prblhattam ki az Infineon Raceway-en, s azt kell mondanom (annak ellenre, hogy rengeteget szenvedtem a vezetssel ezen a plyn), hogy nagyon szrakoztat volt. Az, hogy az „asszisztenssel” vagy nlkle vezetsz, csak tled fgg. n jobb szeretem, ha valsghen mkdnek a dolgok, ezrt kikapcsoltam, ekkor viszont elg nehz kzben tartani az autt, az egsz elgg realisztikus, ksznheten az j fiziknak. Vgre nem egy tankot vezetnk rzsre, mint ahogy az a korbbi NFS-ekben volt. Ezttal te dnthetsz, gy vezethetsz, ahogy szeretnd. Ha inkbb az arcade jtkok fel hajlasz, akkor bekapcsolod az asszisztenst s olyan a vezets, mint a korbbi NFS-ekben. A ProStreet tovbbra is a szimultor s az arcade kztt ll, s ennek gy is kell lennie.
A mdostsok is nagyban hatnak a vezethetsgre, de errl ksbb.
Verdk Mr megszokott, hogy a Need For Speed-ekben lizencelt kocsikkal jrklhatunk, s ezttal se lesz mskpp. Tbb kocsi lesz most is, mint az elbbi rszekben. Sajnos mg nem beszlhetnk a kocsilistrl, de krlbell 26 gyrttl lesznek kocsik. A kocsik kzl 8 szuper-kocsi lesz, amiket a vgskig tuningolhatunk. Ha ezek a kocsik nem felelnek meg elvrsainknak, akkor szabadon vlaszthatunk egy gyengbb verdt s azt feltuningolva llhatunk ki a nagyobbak ellen. Vgl minden a vezetsrl s a tuningkombincikrl szl, amiket a kocsidba pthetsz. De errl lentebb lesz sz.
Tuningols A tuningols jelents rszt alkotja a Pro Street-nek. Elszr is emltst rdemel a vizulis tuning, amit a Carbonbl ismert, sikeres Autosculpt rendszerrel hajthatunk vgre. De ezttal a rendszer jobban ki lesz dolgozva s nagyobb teret kapunk a tuningolsban, ugyanis a kocsi majdnem minden szeglett ttervezhetjk. s a legjobb dolog: a vizulis tuning kihat a teljestmnyre is! Teht mostantl elgg el kell gondolkozni azon, hogy hogyan szptjk a kocsit, mert az j fizikai motornak ksznheten minden egyes vltoztats kihat a teljestmnyre. Most mr nem csak a kinzetrl szl a tuning. Ez volt az oka annak, hogy az EA a jtkba beptett egy szlcsatorna szimultort, hogy leteszteljk kocsink aerodinamikjt s ezzel meglessk, hogy minden passzol-e a kocsin. Ez egy elgg j lehetsg, amit biztos ki fogunk hasznlni!
A vizulis tuningon kvl lehetsgnk lesz a teljestmnytuningra is. Az Autosculpthoz hasonlan a teljestmnytuning is kidolgozottabb lett. Hogy bemutassk a dolog kezelhetsgt, az EA klnbz fajtj modifikcikat mutatott be. Az els fajtban az "arcade-stlus" embereknek kedveznek azzal, hogy tuningcsomagok kijellsvel vrtezhetik fel a kocsikat. De ha mlyebbre akarunk nylni a motorban, egy kil lehetsggel kell szmolnunk. Szinte mindent ki lehet cserlni, a motor alkatrszeit, a fkeket, a gumikat... tbb mint 90 egyedi alkatrsznek van hely s tbb mint 30 tuningvarici ltezik. gy mdosthatod a kocsidat, ahogy az neked megfelel. Sok utn gyrtott alkatrsszel dolgozhatunk s mindegyik mskppen hat ki a teljestmnyre. Lehetsgnk van a kocsi teljestmnypadon val tesztelsre is aminek a vgn egy grafikus visszajelzst kapunk, hogy megtudjuk, a neknk megfelel kombincikat alkalmaztuk-e. Amita nagy hangslyt fektetnek a tuningolsra, az EA mindig kitall valami jdonsgot, ami a Pro Street esetben a "blue print" nev funkci. Ezzel a funkcival idt sprolhatunk a motortuningolssal, ugyanis az elksztett kombincinkat elmenthetjk, ezzel megakadlyozvn azt, hogy jra darabonknt kelljen bepteni az alkatrszeket. Szval ha megvan az idelis kombincink, csak aktivlnunk kell a megfelel blue printet s mr be is vannak ptve a megfelel alkatrszek a kocsiba.
Grafika Mindssze a pre-alfa verzival jtszottam, gy nem mondhatok tl sokat a grafikrl, viszont minden bizonnyal nagyon rszletes lesz. Minden aut 15-20000 poligonbl pl fel, s ennek ksznheten nagyon jl nz ki. A fnyek visszatkrzdse leth, s ahogy a trailerben lthatttok: a srls-modell is rendkvl kidolgozott. Az autk pedig minden szimultor-rajongnak valdi csemegt jelentenek.
Nagy j grafikai jdonsg a fst! Szinte mindegyik autverseny-szimultorban a gumik fstje kezdetleges, st, sokszor mindssze 2D-s. Amit az EA-nl lttam az NFS Pro Street-bl, az alapjn ez a fst baromi jl nz ki. Kiprgetsnl, vagy kanyarban sodrdsnl fontos, hogy minl valsghbb legyen a gumifst, s az itt alkalmazott, Shader Model 3.0-val kszlt fst remek ltvnyt nyjt.
Persze vrjunk mg arra, hogy rgebbi grafikus krtykon ez mennyire jn t - de az j genercis konzolos gpek nagyon jl jelentik meg ezeket a grafikai finomsgokat. A PC rendszerkvetelmnyek biztosan nagyobbak lesznek brmelyik jabb szimultornl (a Carbonnl is), de a pontos adatokrl csak ksbb fogunk tbbet megtudni.
Zene Mint minden NFS-ben, a hangulatteremt zene itt is nagyon fontos. Az EA ezttal Junkie XL-t ltette oda a "keverpult mell", s a jtk alatt ezek a zenk szlnak. Versenytl fggen minden szakaszon ms stlust hallgathatunk - hard rocktl a technig, elektronikustl a punkig. A zenei stlusok a versenyszervezkhz kapcsoldnak.
Junkie XL mellett ms hressgek szmait is hallgathatjuk majd.
sszefoglalva Meglepdtem, mikor meghallottam, hogy nem lesz korltlanul bebarangolhat a jtktr, nem lesznek kzutak, s minden zrt versenyplykon fog jtszdni. De az EA hangslyozta: az NFS Pro Street semmiben nem fog hasonltani a NASCAR- vagy F1-szimultorokra, marad ami volt: utcai stlus verseny, elvben brki ltal vezethet sportkocsikkal. Az agresszv kzdelem megmaradt, s a rengeteg klnbz belltsi lehetsget, valamint a kitn trsmodellt ltva azt kell mondanom: a ktsgeim hamar semmiv foszlottak.
Szinte brmibe belenylhatunk az autn, s ez (illetve a realisztikus srlsek) egytt kompenzlja a rendrautk s a 'civil' forgalom hinyt. gy vlem, az EA j irnyba mozdult el, s nagyon vrom, hogy jra kiprbljam a jtkot, mr egy ksbbi tesztelsi szakaszban.
|